Endodoncja

O sukcesie leczenia kanałowego decydują umiejętności lekarza, ale nie mniejsze znaczenie ma również stosowanie najnowocześniejszych urządzeń i narzędzi – w tym maszynowych narzędzi endodontycznych i mikroskopu stomatologicznego.

W naszej klinice stosujemy wyłącznie system narzędzi PROTAPER NEXT jako złoty standard w endodoncji. Używany zgodnie z zaleceniami producenta, gwarantuje szereg zalet:

• Brak ryzyka zakażeń krzyżowych przy stosowaniu jednorazowym – badania wykazują, że bez względu na jakość przeprowadzonej sterylizacji, pewne bakterie oraz resztki tkanek mogą pozostać na narzędziach kanałowych. Powtórne stosowanie narzędzi zwiększa zatem ryzyko potencjalnego zakażenia krzyżowego każdego kolejnego Pacjenta. Używając narzędzi jednorazowo, eliminujemy to ryzyko, a zabieg jest w pełni bezpieczny dla Pacjenta.
  • Zmniejszone ryzyko złamania – bezpieczeństwo narzędzi i Pacjentów jest kluczowe dla prawidłowego leczenia endodontycznego. Skrócona sekwencja kliniczna i wysoka wydajność skraca czas preparacji. Firma DENTSPLY MAILLEFER podtrzymuje standardy opieki medycznej, pakując pilniki, sączki oraz ćwieki gutaperkowe w sterylne opakowania blistrowe do  jednorazowego użytku. Pozwala to lekarzowi na wdrożenie zasady jednorazowego zastosowania u Pacjentów, bo wiemy, że nawet jedno użycie i termiczne procesy sterylizacji powodują utratę fizycznych właściwości narzędzia, co zwiększa ryzyko jego złamania. Jednorazowe stosowanie narzędzi zapewnia zatem zmniejszone ryzyko złamań pilników, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo Pacjenta.

Amerykańskie badania wykazują, że:

• 9 na 10 Pacjentów oczekuje, że ich dentyści używają produktów jednorazowego użytku
  • Więcej niż 2 z 3 Pacjentów chciałoby, aby dentysta pokazał im wstępnie wysterylizowane produkty w ich oryginalnym opakowaniu przed ich użyciem
  • 8 na 10 Pacjentów czuje się bezpiecznie wiedząc, że ich lekarz używa produktów jednorazowego użytku

W Stępkowski Dental Studio polegamy na DENSPLY MAILLEFER. Wyznaczamy najwyższe standardy bezpieczeństwa Pacjentów minimalizując ryzyko, maksymalizując wydajność leczenia endodontycznego.

Stosowany przez nas Mikroskop SEMORR 3000D to doskonałe urządzenie wyposażone w zintegrowaną z głowicą mikroskopu kamerę, która archiwizuje zdjęcia i nagrywa filmy w najwyższej rozdzielczości 4K z prowadzonego leczenia endodontycznego. Sprawdzona niemiecka optyka i precyzyjny system powiększeń gwarantują niezwykle precyzyjną pracę. Dzięki tak nowoczesnemu sprzętowi zajmujemy się nawet najbardziej skomplikowanymi zabiegami z zakresu endodoncji. Mikroskop stosujemy w leczeniu kanałowym każdego zęba, zapewniając najwyższą jakość i efektywność leczenia.

Zakres leczenia endodontycznego w Stępkowski Dental Studio:

• Leczenie endodontyczne
  • Reendodoncja (powtórne leczenie kanałowe)
  • Usunięcie złamanego narzędzia
  • Zamknięcie perforacji korzeni materiałem MTA